رمضانعلی سنگدوینی: دولت و مجلس از ظرفیت بزرگ مجمع خیرین کشور استفاده کند

05:008220

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا و رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع خیرین کشور یک ظرفیت و توان بزرگ ملی است و باید از این ظرفیت استفاده شود، گفت: ما از حضرت آیتالله رئیسی درخواست میکنیم که از مجمع خيرین کشور حمایت بیشتری داشته باشد. ما هم در مجلس تلاش خواهیم کرد در بودجه سال  ۱۴۰۱و برنامه توسعه هفتم مشکلات خيرین برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین کشور، رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی با حضور در مجمع سالیانه مجمع خیرین استان گلستان که پنج شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: من بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم. وقتی آدم میشنود که عدد کمک خیرین در طول یکسال بیش از چند هزار میلیارد تومان است، حالش خوب میشود و ما این حال خوش را مدیون کسانی هستیم که در رفع محرومیتها و بحرانها شانه به شانه دولت مسئولیت میپذیرند.

وی افزود: امروز در بخش سلامت، مسکن، مدرسهسازی، مسجدسازی و آن کمکهای پنهانی که من و شما واقعا نمیبینیم و بخشی را در عرصه اشتغال زندانیان آقای دکتر نبی مطرح کردند و نوعی دیگر را جناب آقای علی روحی در زمینه ساخت سوییتهای مناسب برای ملاقات شرعی زندانیان با خانوادههایشان انجام میدهند، همه و همه نشان از ریزبینی و نکتهسنجی خیرین و نیکوکاران دارد. اینکه یک زندانی بتواند فارغ از سختیها و مشقات زندان ساعاتی را با محرم و همسر خود بگذراند و حتی یک وعده غذای گرم با خانوادهاش صرف کند، ایده خوب فرهنگی و اجتماعی است.

رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجمع خیرین کشور یک ظرفیت بالقوه و بالفعل بزرگ است و دولت و مجلس باید از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: خيرین آمدهاند در رفع محرومیتها کنار دولت باشند، چرا باید درگیر بروکراسی اداری و مشکلات فراوان شوند. مالیات برای خیرین معنا ندارد. مگر فلسفه دریافت مالیات فراتر از پولی است که دولت بر تراکنش مالی میگیرد و صرف امور عامالمنفعه میکند، در حالی که کار مجمع خیرین کشور تماما عامالمنفعه است. آیا باید از کسی که آمده تا پولی را با دستان خود برای رفع محرومیتی به دولت بدهد، مالیات هم بگیریم؟ چرا در این حوزه نگاهی به دیگر کشورهای توسعه یافته نمیکنیم؟

نماینده مردم گرگان و آق قلا در بخش دیگری از حرفهایش گفت: استان گلستان از نظر محرومیت جزو استانهای کم برخودار است، ولی از نظر ظرفیت کارهای خیر جزو رتبههای نخست کشور به شمار می رود و این نشاندهنده طبع والای مردم این استان است.

پایانبخش سخنان سنگدوینی، اشاره به یک مشکل ریشهای در استان گلستان بود و از فقدان یک مرکز تخصصی سرطان در شرق گرگان گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه متاسفانه آمار بیماران سرطانی در استان گلستان بسیار بالاست و در برخی از انواع سرطانها در کشور و حتی در دنیا مقام اول را داریم، در نظر داریم با همکاری خیرین بتوانیم در زمین ۱۲ هکتاری که در شرق گرگان در نظر گرفته شده و مطالعات آن زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرانجام رسیده، سایت جامع سرطان و یک مرکز درمانی مناسب بسازیم.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3492

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند