گزارشی کوتاه از جلسه ۱۸۴ مجمع خیرین کشور در آستانه ماه مبارک رمضان

06:437950
یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان در دفتر این تشکل مردمنهاد برگزار شد. محمدرضا مشهدی، مدیر اجرایی کمپین همنمک موسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) میهمان این نشست بود.
حاج محمدحسین رضایی، مشاور رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، در معرفی میهمان این نشست گفت، یکی از موضوعاتی که در دستور کار مجمع است بحث جمعآوری وسایل و لوازم دست دوم پزشکی و تعمیر و تحویل آن به نیازمندان است. علت دعوت ما از آقای محمدرضا مشهدی مدیر اجرایی طرح همنمک هم در این راستاست.
وی افزود: موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) سالهای متمادی است که در راستای کمک و یاریرسانی به هموطنان نیازمند فعالیت میکند و در طول سنوات گذشته با اجرای طرح همنمک به جمعآوری غذاهای اضافی و دستنخورده جشنهای عروسی و مراسم سوگواری در مناطق مختلف شهر تهران و توزیع آن بین خانوادههای نیازمند پرداخته است. سامانهای هم به همین منظور طراحی کردهاند که توضیحات تکمیلی را مدیر اجرایی این موسسه ارایه خواهد کرد.
محمدرضا مشهدی مدیر اجرایی طرح همنمک گفت: خیریه متوسلین به امام رضا در کنار سایر اقدامات خیرخواهانهای که به آنها هم اشاره خواهم کرد، برای جلوگیری از اسراف و هدر رفتن منابع، طرح جمعآوری و بهینهسازی وسایل و کالاهایی که مردم به آنها نیاز ندارند را انجام میدهد. سامانهای هم راهاندازی کردهایم که مردم خیر و همچنین نیازمندان میتوانند با گرفتن شماره تلفن ۱۸۰۱ با آن تماس بگیرند، همچنین در اینستاگرام صفحهای داریم که از طریق این دو هماهنگیهای انجام کار را انجام میدهیم. سرعت انجام کار هم به این نحو است که در شهر تهران یک و نیم ساعت پس از گرفتن تماس و در استان تهران در کمتر از ۲۴ ساعت همکاران من در محل حاضر میشوند و کالا و وسایل دست دوم را تحویل میگیرند.
مشهدی، جمعآوری غذاهای اضافی و دستنخورده جشنهای عروسی و مراسم سوگواری در مناطق مختلف شهر تهران و توزیع آن بین خانوادههای نیازمند، تهیه غذای گرم در آشپزخانههای صنعتی و توزیع روزانه آن در سطح شهر تهران توزیع بستههای معیشتی و ارزاق بین نیازمندان، کمک به خانوادههای زندانیان و همچنین آزادسازی زندانیان مالی، حضور در بحرانهایی مانند سیل و زلزله شمال و غرب و جنوب کشور را از دیگر اقدامات موسسه خیریه متوسلان به امام رضا(ع) عنوان کرد و توضیحاتی در خصوص کم و کیف اقدامات انجام شده بیان کرد.
پس از صحبتهای محمدرضا مشهدی، تنی چند از اعضای هیات مدیره در خصوص نحوه انجام اقدامات موسسه خیریه متوسلان به امام رضا(ع) و طرح همنمک به بیان نقطه نظراتشان پرداختند و بر لزوم همافزایی و هماهنگی اقدامات با دیگر موسساتی که در این زمینه فعال هستند تاکید کردند.
محمدرضا کارگری نایب رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور هم از آقای مشهدی خواست نشست مشترکی با آقای قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران داشته باشد تا ایشان زمینه همکاری اصناف مختلف از جمله تالارداران و تعمیرکاران را با موسسه خیریه فراهم کند.
مهندس بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور هم از آقای مشهدی خواست، فعالیتهای موسسه خیریه را تخصصی و در یک یا دو موضع خاص متمرکز کنند.
در ادامه جلسه، بحث راهاندازی کمیسیونهای جدید مجمع خیرین کشور پی گرفته شد و مهندس حبیبالله بوربور از حسن حمزهزاده خواست توضیحات جلسه قبل خود را در خصوص راهاندازی کمیسیونهای تخصصی مجمع خیرین کشور تکمیل کند.
حسن حمزهزاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور با بیان اینکه با تجدید نظری که در تعداد و عناوین اختصاصی و تجمیع برخی از کمیسیونها به دستور آقای مهندس بوربور انجام گرفت، ما از این پس چهار کمیسیون تخصصی در مجمع خیرین کشور خواهیم داشت که آییننامه نحوه انجام کار و همچنین ترکیب اعضای هریک با مشارکت اعضای هیات مدیره مشخص و از هفته قبل در اختیارتان قرار گرفته است. تقاضا دارم از این هفته کمیسیونها فعالیت خود را با تشکیل جلسات و معرفی رییس و نایب رییس و اعضای حقیقی و حقوقی خود آغاز کنند تا در سال پیش رو هم اقدامات مجمع با استفاده از توان تخصصی کمیسیونها پربارتر شود و هم مسایل و طرحها و پیشنهادات پس از حلاجی در کمیسونها در جلسات هیات مدیره مطرح شود و در نتیجه تصمیمسازیها برای اعضا آسانتر شود و راندمان کار افزایش یابد.
پس از جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور اولین جلسه کمیسیون طرح و برنامه و آسیبشناسی با حضور مهندس حبیبالله بوربور، و تنی چند از اعضای هیات مدیره تشکیل شد.
گفتنی است، کمیسیونهای چهارگانه مجمع خیرین کشور عبارتند از: ««کمیسیون طرح و برنامه و آسیبشناسی»، «کمیسیون روابط عمومی و امور فرهنگی و بینالملل»، «کمیسیون آسیبهای اجتماعی» و «کمیسیون حقوقی»»، «کمیسیون روابط عمومی و امور فرهنگی و بینالملل»، «کمیسیون اجتماعی» و «کمیسیون حقوقی».
   
منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2603

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند