با پیگیری مشاور امور خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد دکتر نمکی؛ طرح جمع‌آوری و تعمیر و ارسال لوازم دست‌دوم بیمارستانی وارد فاز اجرایی شد

03:007950
دکتر مهرنوش کاوه، مشاور امور خیرین و سازمانهای مردمنهاد دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه طرح مجمع خیرین کشور در خصوص جمعآوری و تعمیر و ارسال لوازم دستدوم بیمارستانی وارد فاز اجرایی شد، گفت: در دیداری که در اواخر سال گذشته اعضای مجمع خیرین کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتند، مهندس حبیبالله بوربور، رییس هیات مدیره این تشکل مردمنهاد، طرح جمعآوری و تعمیر وسایل اسقاطی و دستدوم بیمارستانها و ارسال آنها به مراکزی که به آنها نیاز دارند را مطرح کرد.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور افزود: این طرح در دستور کار مشترک مجمع خیرین کشور و وزارت بهداشت قرار گرفت و پس از انجام مطالعات، امروز جلسهای با حضور آقایان غنیان، هوشنگی و بیداریفرد از اعضای مجمع خیرین سلامت  و همچنین نماینده سازمان داوطلبان هلال احمر در دفتر اینجانب برگزار شد و الحمدلله نتایج خوبی داشت.
دکتر کاوه در ادامه با اعلام این نکته که سازمان هلال احمر با تشکیل بانک امانات پزشکی متولی جمعآوری و ارسال وسایل پزشکی است، گفت: ما نیز مصوب کردیم به دلیل این که نیروی لجستیک، انبار و نیروی داوطلب در سازمان داوطلبان هلال احمر متمرکز است، این فعالیت به دست سازمان هلال احمر انجام شود.
وی افزود: بنا شد در یک برنامه خبری در صدا و سیما از مردم بخواهیم که در کل کشور تمام تجهیزات پزشکیشان را به هلال احمر بسپارند و هلال احمر نیز به طور آنلاین گزارش توزیع این اقلام را در سایت خود منعکس نماید.
مشاور امور خیرین و سازمانهای مردمنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصوبه دیگر این نشست را ساماندهی وسایل اسقاطی و دست دوم بیمارستانهای دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد و افزود: دو تا بیمارستان را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا طرح بازسازی و تعمیر وسایل انبار بیمارستان را از آنها آغاز کنیم. یکی از اعضای مجمع خیرین سلامت هم تعمیر این وسایل را برعهده گرفت. در کنار آن هم با آقای دکتر نمکی صحبت کردم و قرار شد بعد از اینکه این دو مورد با موفقیت انجام شد، برای کل بیمارستانهای ایران این پروژه را انجام بدهیم.
منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=2601

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند