حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در نشست معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با خیران

06:007400

در پی دعوت معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، تعدادی از اعضای این مجمع در نشست فوق که روز چهارشنبه ۷/۲/۱۴۰۱ همراه با ضیاف افطار در محل مجموعه تلاش برگزار شد، شرکت نمودند.

حبیب الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان برخی از مشلکلات خیرین و موانع کار خیر مطالبی به شرح ذیل بیان نمود:

مجمع خیرین کشور با حضور چندین مجامع خیریه کشوری و بنیاد  و دانشگاه و خیرین شاخص تشکیل شده است تا اولویت ها برای خیران مشخص شود . جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ازجمله این مجامع می باشد که با  بیش از ۴۰۰ شعبه در کشور فعالیت دارد. اما هنوز مدارس دو نوبته و کپری داریم.

وی ادامه داد اکنون ۴۳ نهاد و شخص حقیقی و بنیاد عضو مجمع ما هستند و در مجلس نیز فراکسیون خیرین را تشکیل دادیم تا  از طریق آن مشکلات قانونی مجامع خیریه را رفع کنیم.

حبیب الله بوربور افزود: در ایران برای کار خیر هم باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند و معتقدم کسانی که این قوانین را وضع کردند عناد داشته اند چرا وقتی یک خیر ۳۰۰ واحد ساخته و منزل خودش را وقف کرده است برای وی هم مالیات وضع می شود با این شرایط یک خیر چگونه می تواند کار کند ما دنبال حل مشکلات در مجلس هستیم تا تضاد در قانون در پژوهشگاه مجلس مورد بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه نمایندگانی در سه قوه داریم و در مجلس ۱۴۰ یا ۱۵۰ نماینده عضو فراکسیون خیرین هستند، اظهار داشت: در موضوع خانواده اگر جامعه بخواهد سلامت داشته باشد و به رفاه برسد باید به ۵۰ درصد جامعه که زنان هستند توجه کنند.

وی معتقد است همه کسانی که در زندگی خود موفق هستند، مادرانی داشتند که چنین فرزندانی به جامعه تقدیم کردند. ما براساس اولویت خیران را جهت می دهیم. توصیه من این است که براساس تشکیلاتی که دارند کمک های مردمی را به سمت حوزه زنان جهت دهند.

خانم دکترخزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری ضمن تشکر از حضور خیرین در این نشست ، علت دعوت خیران را همکاری برای حل مشکلات حوزه زنان عنوان کرد و از همه خیران به ویژه بانوان خواست تا برای حل مسایل بانوان وارد میدان شوند و تشکیل کارگروه‌هایی برای حمایت از بانوان را ضروری دانست.

سایر اعضای مجمع خیرین کشور ونیز نمایندگان دیگر مجامع خیریه نیز مطالبی در خصوص موانع و  مشکلات سدّ راه خیرین بویژه در حوزه زنان و خانواده بیان داشتند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=4983

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند