«شعبات بین‌الملل»، «بانک زمان» و «قانون جامع خیریه‌ها» روی میز مجمع خیرین کشور

02:008180

دویست و هشتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور، صبح روز چهارشنبه ۵ ابان ۱۴۰۰ برگزار شد.
بحث و تبادل نظر در خصوص تشکیل شعبات بین‌الملل مجمع خیرین کشور، اولین دستور جلسه این نشست بود.
در این بخش مقرر شد کمیسیون روابط عمومی و بین‌الملل با تشکیل جلسات منظم و دعوت از اعضای جدید، تشکیل سه شعبه اروپا و امریکا و امارات متحده عربی را با جدیت دنبال کند.

در این نشست، همچنین در خصوص نحوه تعامل مجمع و فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه‌ها و دو بخش اداره قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص تدوین قانون جامع خیریه‌ها بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد از طرف مجمع خیرین کشور، آقایان دکتر علیرضا جمشیدی و نادر ریاحی در جلسات مشترک حضور یابند. همچنین مقرر شد این گروه، در یک فرآیند دقیق و منسجم، ضمن بررسی قوانین و طرح‌ها و لوایح قبلی، تمامی مساعی خود را در تهیه و تدوین پیش‌نویس قانون جامع خیرین و امور خیریه‌ها به کار گیرند.

بانک زمان مبحث دیگری بود که به آن پرداخته شد. مقرر شد در دو فاز این اقدامات پیگیری شود. یک بخش در مجموعه دفتر پژوهشی و تحقیقاتی حاج حمیدرضا شاه‌حسینی و زیر نظر دکتر علیرضا احمدی با رویکرد ملی و جمع‌آوری تجربه زیسته دیگر کشورها در این حوزه و بومی کردن آن با سبک زندگی ایرانیان انجام شود. بخش دیگر با رویکرد کار خیر و متمرکز در مجمع و زیر نظر آقای پرویز زارعی در کمیته‌ای با حضور آقایان دباغ، اسفندیاری، بدخشان، حمزه‌زاده، تقی‌پور و خانم ریاضی با استفاده از امکانات لجستیک سازمان بسیج و مساجد و آموزش و پرورش سامان پذیرد.

در این نشست همچنین دکتر حسین بدخشان، مدیر فنی بیمارستان شهید مدرس از حضور رییس و نایب‌رییس و اعضای مجمع خیرین کشور در مراسم افتتاح درمانگاه بیمارستان شهید مدرس تقدیر و تشکر کرد و گفت: کمک‌های خیرین در بیمارستان بسیار محسوس است و بخش عمده اقدامات عمرانی در این بیمارستان با هزینه و کمک‌های خیرین انجام می‌شود. وی افزود: در شش ماه اول سال جاری کمک‌های خیرین به این بیمارستان بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده است.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3266

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند