بازنمایی زندگی پروفسور حسابی این‌بار توسط فرزندش

02:527640

عصر روز چهارشنبه دهم آذرماه، ۱۴۰۰، حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور به همراه پروفسور سروربختی، رییس موسسه فرهنگی اکو از موزه پروفسور محمود حسابی، نابغه قرن بازدید کردند.
در این دیدار دو ساعته، مهندس احمد خاقانی‌پور، فعال در حوزه‌های فرهنگی و خیری، مهندس احمد کجوری، مدیرعامل مجمع عالی مدیران ملل، دکتر هادی، مدیر هلدینگ گلچین، مهندس فریبرز بدیعی مدیر اجرایی بنیاد پروفسور حسابی و جمعی از شخصیتهای رسانه‌ای و فرهنگی کشور حضور داشتند و مهندس ایرج حسابی، فرزند پروفسور محمود حسابی و مدیرعامل بنیاد پروفسور حسابی بخش‌های مختلف این موزه را معرفی کرد و حاضران را با ابعاد مختلف اخلاقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری زندگی پروفسور محمود حسابی آشنا کرد.

ایرج حسابی در این دیدار گفت: اگرچه وقوف کامل پروفسور حسابی بر علوم مختلف از او یک نابغه تاریخ معاصر ساخته است، اما در کنار تمامی فعالیت‌های علمی پدر، نگاه ویژه او بر خانواده از اهمیت منحصربه‌فردی برخوردار است.
رییس بنیاد پروفسور حسابی افزود: مرحوم پدرم همواره بر این عقیده بود که توفیقاتش به‌رغم تمامی سختی‌ها مدیون وجود دو زن (مادر و همسرش) است که نماد فداکاری و ارزش‌های والای اجتماعی و فرهنگی بودند. وی افزود: از اوان کودکی تا آخرین روزهای زندگی پربار پدر، یکی از کارهایی که هرگز فراموش نشد، تدریس دوساعته پدر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب برای فرزندانش بود.

پروفسور سروربختی، مدیرعامل موسسه فرهنگی اکو در این بازدید، زندگی و آثار پروفسور محمود حسابی را بسیار فراتر از حد انتظار خواند و آشنایی با این نابغه جهانی را مایه افتخار خود دانست.
سرور بختی همچنین با بیان اینکه آشنایی هرچه بیشتر ملت‌های منطقه اکو، بالاخص جوانان با مفاخر کم‌نظیری همچون پروفسور محمود حسابی، زمینه‌ساز احیای هویت شرق و افتخار جمعی خواهد شد، آمادگی موسسه فرهنگی اکو را برای انجام هرگونه کمکی در این زمینه اعلام کرد.

حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین کشور نیز در این دیدار صمیمانه، با عنوان این‌که ۹۰ سال برای کسب این همه توفیقات ارزشمند، زمان بسیار کمی است، گفت: وقتی نگاهی عمیق به سبک زندگی این مرد بزرگ‌ می‌اندازیم از یک‌سو پیشرفت و آبادانی کشور را می‌بینیم و از دیگرسو، نگاه بنیادین او را بر حلقه خانواده.
وی افزود: ارزش اقدامات مهندس ایرج حسابی در ثبت و ضبط و روایت دقیق زندگی گهربار پروفسور حسابی بسیار ارزشمند است، چرا که آیندگان بر اساس همین روایت‌ها و بازنمایی‌ها، این بخش از تاریخ کشور را قضاوت خواهند کرد. از این روست که بنیاد پروفسور حسابی رسالت بزرگی را بر دوش گرفته است و گردآوری جمعی از نخبگان و محققان و انجام کارهای پژوهشی، ادامه راه پدر است که این‌بار توسط فرزند برومندش پی گرفته می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین کشور در پایان گفت: این روایت‌ها خواهند توانست صداهای خاموش در منابع رسمی تاریخ را پژواک دهند تا شنیده شوند و به صورت گفتمان‌ها یا پاره گفتمان‌هایی، تفسیر متفاوت خودشان را از رویدادهای تاریخی به خواننده ارائه دهند.

منبع
روابط عمومی مجمع خیرین کشور
لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=3616

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند