برگزاری دویست و نود و سومین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

04:492320

جلسه دویست و نود و سوم  هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ در دفتر مرکزی این مجمع تشکیل شد.

آقای دکتر حسین نحوی نژاد مدیرعامل موسسه المپیک ویژه ایران و مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک که در فعالیت های اجرایی و علمی پیشین خود، سالیان متمادی معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور را نیز در کارنامه دارند، میهمان این جلسه مجمع خیرین کشور بودند.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با مدیریت مهندس حبیب الله بور بور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه رسمیت یافت.

در ابتدای جلسه، رئیس هیئت مدیره مجمع به تشریح وضعیت غزه و تحلیل و احتمالات پیش رو پرداختند.

در ادامه مدیرعامل موسسه المپیک ویژه ایران با ذکر یاد مرحوم آقای دکتر دادخواه، پایه گذار موسسه فوق، روند تاسیس و فعالیت‌های این تشکل را بیان نموده و مقرر شد در جلسات آینده هیئت مدیره از ایشان نیز دعوت به عمل آید.

اهم موارد دیگر و مصوبات جلسه به شرح ذیل است:

– با توجه به درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر معرفی نماینده مجمع خیرین کشور جهت عضویت در “کارگروه خیرین و وقف”  آقای دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، با تصویب کلیه اعضا جهت این موضوع انتخاب و معرفی شدند.

–  گزارش جلسه اجرای طرح نذر تخصص در منطقه پیشوای ورامین توسط خانم دکتر ریاضی ارائه که اقدامات برنامه‌ریزی شده در این خصوص به عمل خواهد آمد.

– سرکار خانم دکتر ریاضی در همین راستا گزارشی از بازدید میدانی و جلسات متعدد با مدیران آموزش و پرورش، مدیران شبکه بهداشت و  فرماندار محترم پیشوا در خصوص  طرح نذر تخصص مجمع خیرین، در سفر ایشان به پیشوا  ارائه کردند.

– آقای دکتر تقی‌پور نیز گزارشی از جلسه به همراه خانم دکتر ریاضی با معاونت بهداشت و همچنین  مشارکت های اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و نیز رییس شبکه بهداشت دانشگاه در منطقه پیشوا با موضوع ایجاد مرکز خدمات جامع سلامت در معاونت بهداشت دانشگاه  ارائه دادند.

– دکتر ااشکان تقی پور همچنین نتایج جلسه نخست با مهندس شرافت و آقای ایرانشاهی در راستای سامان‌مند کردن و  بهینه نمودن کمک خیرین در سطح کشور را ارائه دادند‌ که از آن جمله پیشنهاد تشکیل «سازمان نظام مشارکت‌های اجتماعی» و یا «اتاق خیرین»  بود.

– مقرر گردید آقای دکتر شرافت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص بورسیه کادر درمانی مورد نیاز منطقه پیشوا و نیز تهیه بانک اطلاعات مجامع و موسسات خیریه در جلسه بعد ارائه نمایند.

-آ قای دکتر ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور، نیز در رابطه با سامانه سخا و رونمایی از بخشی از عملکرد آن در استان البرز صحبت کردند.

– آقای دکتر ریاحی، آقای دکتر فرهادی،  سرکار خانم سعادت و دکتر بدخشان و همچنین دیگر حاضرین و  اعضا نیز درباره‌ی بانک اطلاعات خیرین و چگونگی بهینه نمودن کمک ها در حوزه های مختلف در کشور نظرات خود را ارائه کردند.

– ارائه گزارش جلسه‌ی هیئت مدیره مجمع خیرین استان تهران به سبب کمبود وقت به جلسه بعد موکول شد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6809

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند