دویست و پنجاه و هشتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور با یادی از چهره های ماندگار

06:0033480

دویست و پنجاه و هشتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور هفتم دی ماه در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

در ابتدای جلسه و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مهندس حبیب الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، توضیحاتی در خصوص وضعیت اجتماعی و اقتصادی فعلی کشور ارائه کرد.

در ادامه با توجه به درگذشت استاد عالی‌مقام، دکتر عباس شیبانی، ریاست هیئت مدیره با تشریح نقش کم‌مانند ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی و فرهنگی به ذکر خصوصیات استاد فقید دکتر عباس شیبانی، از موسسان مجمع خیرین کشور، پرداختند.

در ادامه جلسه همه اعضای هیئت مدیره و حضار پیشنهاد‌های خود را در زمینه جمع آوری همه مستندات اقدامات و فعالیت‌های این چهره ماندگار کشور در کلیه حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، انقلابی و چاپ کتابی به یاد ایشان و نیز ایجاد بنیادی جهت پاسداشت خصلت‌های انسانی کم‌مانند او و اجرای منویات و خط فکری و اهداف این استاد گرانمایه ارائه کردند. با جمع بندی نظرات اعضای حاضر در جلسه، اجرای این پیشنهادات از سوی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با همکاری هر عزیزی که دل در گروی شخصیت فاخر این بزرگمرد دارد عملیاتی خواهد شد.

دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، به نمایندگی از اعضای مجمع با پخش تصاویری از سوابق و فعالیت‌های استاد فقید، گوشه‌ای از خدمات ارزشمند علمی و اجتماعی او را بیان داشت و یاد آن بزرگمرد تازه از دست رفته را گرامی داشت.

موضوع روش اجرای طرح “روزی به یاد دیروز” با هدف نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده مطرح و طبق مصوبات قبلی مقرر شد از طریق مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران نشستی با حضور روسای مناطق آموزش و پرورش تهران و نیز مدیران مدارس مشمول طرح برگزار و مقدمات اجرای آن فراهم شود. دکتر ولیئی، مهندس ایرجی و اشکان تقی پور مسئول پیگیریِ جدی اجرای این طرح شدند.

تامین باقیمانده اعتبار مورد نیاز جهت خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان هاجر نیز مجدداً مطرح و حاج علی روحی عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور ضمن ارائه گزارشی از پیگیری‌های به عمل آمده نسبت به تامین مبلغ باقیمانده با کمک سایر اعضا قول مساعدت دادند.

پرویز زارعی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، نیز گزارشی کوتاه از بازدید خود به همراه مدیر کل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور از مرکز مردم نهاد پویاشهر (پرتو) منطقه ۱۰ شهرداری تهران را که مدیریت کلان آن بر مبنای طرحی پایلوت و با موافقت ریاست هیئت مدیره مجمع بر عهده‌ی مجمع خیرین کشور با قبول مسئولیت مجمع خیرین استان تهران است ارائه کرد.

زارعی در این گزارش به سطح کمی و کیفی بالای روش‌های مهارت آموزی، سواد آموزی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان کار و خانواده‌های آن‌ها در این مرکز پرداخت.

مدیر کل پیشین اداره کل بهزیستی استان تهران، به قابل قیاس بودن و هم سطح بودن نوع عملکرد و استفاده از منابع انسانی به ویژه عملکرد سارا نوروزی، مسئول فنی فعال با تحصیلات عالی در حوزه‌های آکادمیک فرهنگ و مددکاری و همچنین فعالیت برنامه محور داوطلبان متخصص و متعهد در آن مرکز با نمونه‌های مشابه در حد استاندار‌های اتحادیه اروپا از جمله مرکزی مشابه در کشور نروژ اشاره کرد.

حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، نیز ضمن تشکر از اشکان تقی پور به عنوان نماینده‌ی مجمع در راستای هدایت داوطلبانه این مرکز در جهت ارتقا شرایط آموزشی و اجتماعیِ کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار و خانواده‌های ایشان و همچنین سپاس از مدیریت مجمع خیرین استان تهران، گسترش این پروژه را در صورت موفقیت در پایش نهایی، در مناطق دیگر شهر تهران نوید داد.

به پیشنهاد اقای مهندس بوربور، آموزش خلاقانه تلاوت قرآن کریم به هر یک از کودکان و نوجوانانی که فراگیری سواد و مهارتشان در این مرکز تکمیل می‌گردد انجام شود. همچنین از همراهی و تسهیلگری دلسوزانه‌ی شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان رفاه شهرداری تهران هم در اجرای این پروژه‌ی کاملا مردمی تقدیر شد.

همچنین مقرر شد بازدید اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور از مرکز پویاشهر شهرداریِ منطقه ۱۰ و همچنین حضور مسئول فنی مرکز در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مجمع استان تهران و توضیح چگونگی روند فعالیت‌های مرکز به اعضای هیئت مدیره مجمع انجام شود.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6113

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند