بررسی راهکارهای توسعه و ترویج توصیه‌های نهج‌البلاغه با حضور موسس و مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور

05:003320

دویست و هشتاد و ششمین جلسه «هیئت مدیره مجمع خیرین کشور » با حضور حجت الاسلام مهدوی ارفع موسس و مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با مدیریت مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه رسمیت یافت.

اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل است:

– آقای مهندس بوربور با عرض تسلیت حادثه اخیرحرم مطهر شاه چراغ، به موضوعات اجتماعی- فرهنگی بستر جامعه  مانند مقوله حجاب و بی حجابی و نقش رسانه های بیگانه در تنش‌زایی  و اثرات آن در جامعه پرداخت و برخی تمهیدات مسئولین در این رابطه را بیان داشت.

– با توجه به ارائه لیست دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج منطقه ۲۱ تهران و شهرستان پیشوای استان تهران، مقرر شد طرح نذر تخصص با بکارگیری پلتفرم دکتر نکست در این منطقه آغاز و در ادامه با همکاری سازمان نظام پزشکی در کل کشور گسترش یابد.

لازم به ذکر است اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، نیز هماهنگی های لازم را طی چند جلسه با فرماندار محترم پیشوا در راستای هر چه بهتر انجام شدن نذر تخصص با تمهیدات ایشان و اشراف بر آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی مرتبط با این طرح در شهرستان برای دانش آموزان انجام داده است. همچنین مقرر شد فرماندار پیشوا در هفته های آتی با دعوت قبلی مهمان مجمع خیرین کشور باشند. 

– حجت الاسلام مهدوی ارفع مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی با ذکر نکات مهمی که در متون نهج البلاغه در زمینه عدالت ورزی و مبارزه با فساد وجود دارد و روش‌های ساده‌ای که این نهضت در آموزش و ترویج این نکات ارائه داده است، خواستار همکاری و مساعدت مجمع خیرین کشور در پیشبرد اهداف این نهضت شد و مقرر گردید از طریق وزارت آموزش و پرورش و نیز طرح موضوع در شورای اجتماعی کشور درخواست ایشان پیگیری شود.

– با توجه به اتمام مرحله اول ایجاد زمینه اجرای طرح بانک زمان توسط بنیاد نیکوکاری شاه حسینی و اعلام آمادگی پلتفرم دکتر نکست جهت اجرای کامل این طرح، مقرر گردید ادامه روند اجرایی طرح فوق به موسسه دکتر نکست واگذار شود.

– آقای حاج علی روحی از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور نیز در خصوص کمک و همراهی در اجرای طرح بانک زمان اعلام آمادگی نمود.

– با توجه به ماموریت کاری و سفر دکتر ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور، در جایگاه اداری معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، مقرر شد گزارش همایش روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی مورخ ۲۲ مردادماه در وزارت کشور که با حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در همایش و استفاده و نمایش نجربیات ایشان در کلیپ های نمایش داده شده در حضور وزیر کشور، رییس سازمان امور اجتماعی کشور و همچنین اختصاص غرفه‌ی طرح پایلوت موفق کودکان کار مجمع خیرین کشور با محوریت محمع خیرین استان تهران در این همایش در جلسه‌ی بعدی توسط دکتر ولیئی و دکتر تقی پور ارائه گردد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6700

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند