ساماندهی امور خیر و وقفی دانشگاه آزاد اسلامی باهدف بهره‌‌وری بیشتر از امکانات و رفع نیاز های دانشگاه باهمکاری مجمع خیرین کشور

06:492530

    دویست و هشتاد و هفتمین هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه مورخ اول شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور آقای دکتر جاهد، مدیر کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی، در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، با مدیریت مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه رسمیت یافت.

   مطابق معمول هر هفته و تمام جلسات هیئت مدیره مجمع خیرین کشور علاوه بر مهمانان هفتگی، آقای دکتر اسدی، معاونت مشارکت های اجتماعی دانشگاه پزشکی شهید بهشتی، و خانم سعادت، رییس اداره امور خیرین دانشگاه، در جایگاه اعضای ثابت و اثرگذار جلسات مجمع خیرین حضور داشتند.

اهم موارد مطرح شده در جلسه به شرح ذیل است:

– رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور ضمن تبریک روز پزشک به ویژه پزشکان عضو مجمع، خانم دکتر ریاضی، اقای دکتر اسدی و آقای دکتر بدخشان بر اهمیت تامین نیازهای چند وجهی، اساسی واصلی پزشکان جای جای کشور به ویژه مسکن جهت پیشگیری و کاهش روند مهاجرت ایشان از کشور تاکید نمودند و بر گفتگوها و جلسات فیمابین مجمع خیرین کشور و سازمان نظام پزشکی کشور اشاره کردند.

– مدیرکل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد با بیان برخی نارسایی‌های مدیریتی به ویژه در حوزه شناسایی موارد مرتبط با خیرین و وقف در این دانشگاه خواستار همکاری مجمع خیرین کشور در پیشبرد اهداف دانشگاه و شناخت و چگونگی ارتباط با خیرین در حوزه خیرین دانشگاه شدند.

– پیشنهادات مجمع خیرین کشور در خصوص رفع نیاز های دانشگاه آزاد موارد ذیل است:

– اجرای طرح روزی به یاد دیروز با مشارکت فارغ التحصیلان دانشگاه با الگوی تجربه انجام شده در حوزه‌ی مدرسه سازی در آموزش و پرورش

– دکتر ریاحی نیز به سابقه‌ی فعالیت های پیشین جهت شناسایی امور مرتبط به شناسایی و حوزه‌ی وقف در دانشگاه آزاد پرداختند و بررسی این سوابق را جهت پیشبرد اهداف خیر فعلی دانشگاه حائز اهمیت دانستند.

– دکتر رحماندوست، مهندس بور بور و دیگر اعضا بر تاسیس یک موسسه اقتصادی مبتنی بر قانون جهت بهره‌ برداری بهتر و بیشتر از امکانات دانشگاه به ویژه در حوزه املاک و ابنیه تاکید داشتند.

– بحث ایجاد رشته دانشگاهی مدیریت موسسات خیریه در دانشگاه آزاد اسلامی

در این مورد که از اهم موارد مورد بحث بود اعضای هیئت مدیره بحث کردند. دکتر ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور در جایگاه سازمانی معاونت مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، با بیان اینکه رشته‌ی مشابه در دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد افزود وزارت کشور از یک سو و مجمع خیرین از سوی دیگر در راستای تحقق این امر تمام تلاش خود را خواهند کرد.

مهندس بور بور نیز به پیگیری های پیشین درباره‌ی ایجاد این رشته در گفتگو با معاونت آموزش وزارت علوم اشاره کردند.

همچنین اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، با اشاره به اینکه پیش از این در سال‌های دور،رشته‌ی کارشناسی ارشد مدیریت سازمان های غیر دولتی در دانشگاه ازاد اسلامی وجود داشت افزود که فارغ التحصیلان همان دوره از مدیران کارآمد موسسات شدند و احیای آن رشته را با رویکرد تخصصی تر سازمان های مردم نهاد حائز اهمیت دانست.

– مقرر گردید پیشنهاد مجمع خیرین کشور در خصوص درج موضوعات و مطالب مرتبط با امور خیر و خیرین در کتب درسی، مجدداً طبق مفاد تفاهمنامه بین مجمع و وزارت آموزش و پرورش به این وزارت منعکس و پیگیری لازم تا حصول نتیجه به عمل آید.

– گزارش شورای اجتماعی کشور مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ در خصوص مشکلات حاشیه نشینی توسط رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین برای اعضای هیئت مدیره ارائه شد.

– گزارش «همایش روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی توسط مدیرعامل مجمع خیرین کشور و آقای دکتر تقی پور، عضو شورای راهبردی برگزاری این رویداد،» ارائه شد.

 در این گزارش از سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به سبب اعتماد به مجامع خیریه و سازمان های مردم نهاد و تشکل ها که در نهایت با تعداد محدودی از نمایندگان این تشکل ها به نمایندگی از سازمان ها و تشکل های اجتماعی و تشکیل شورای راهبردی برگزاری مراسم را عهده دار شدند سپاسگزاری شد.

لازم به توضیح است مجمع خیرین کشور نیز با حضور دو نماینده در شورای راهبردی برگزاری این مراسم مردم نهاد، نقش پر رنگی در برنامه ریزی و اجرای مراسم در کنار سایر اعضا داشت.

همچنین به پیشنهاد مهندس بور بور و دیگر اعضای هیئت مدیره مقرر گردید علی‌رغم تاکید بر نقش مجمع در اجرای این همایش در کلیپ های پخش شده در طول مراسم و پیش و پس از اجرای مراسم، از این پس در این گونه نشست‌ها نقش مجمع خیرین کشور با توجه بیشتر به جایگاه اثرگذار آن، پررنگ‌تر از این دیده شود.

– مدیرعامل مجمع خیرین کشور گزارشی از بازدید و جلسات برگزار شده با مجمع خیرین استان گلستان و دیگر موسسات و جوامع خیریه استان ارائه کردند و بازدیدهای دوره ای از شعب استانی را حائز اهمیت ویژه دانستند.

– مقرر گردید سیزدهمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور در روز چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای هیئت امناء، هیئت مدیره، نمایندگان استانی و دیگر اعضای مجمع خیرین کشور در محل اردوگاه شهید باهنر نیاوران تهران برگزار شود.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6715

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند