دویست و هفتاد و دومین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد

05:323020

دویست و هفتاد و دومین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور حسینی نیا معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ومعاونین ایشان و همچنین رنجبر زاده معاون سازمان نظام پزشکی کشور در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور تشکیل شد.

سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و با سخنان مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، رسمیت یافت.

دکتر حسینی نیا خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه کرد و با توجه به تأثیر بسزای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی و توانمندسازی بیشتر و سریعتر هم در بٌعد کمی و هم در سطح کیفی برای افراد جامعه، به ویژه در دوران تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی خواستار همکاری و مساعدت خیرین و مجمع خیرین کشور در این حوزه شد.

مهندس بوربور نیز با بیان تجارب و مسئولیت‌های خود در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای انقلاب بیان کرد که متاسفانه اقدامات خوب پیشین با تغییر مدیریت‌ها کمرنگ شده و برخی از آنهااز بین رفته است. او بر لزوم درک جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین اهمیت به آن در ابعاد علمی و عملی و جدیت در اجرای برنامه‌های کاربردی زودبازده در این حوزه تاکید کرد.

در رابطه با درخواست حسینی نیا مقرر شد شبکه‌ای از موسسات و مجامع خیریه در حوزه فنی و حرفه‌ای که تعداد آن‌ها بیش از ۷۰ موسسه است با پیگیری مجمع خیرین کشور و یاری دکتر ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور، تشکیل و از طریق توان این شبکه در رفع مشکلات و نیاز‌های سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش لازم انجام شود.

همچنین به پیشنهاد مهندس بوربور مقرر گردید طرح جامعی در رابطه با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط سازمان فوق تهیه تا از طریق مجلس و دولت نسبت به تصویب و اجرای آن اقدام شود.

زهرا خرمنگیر از خیرین حوزه سلامت، دیگر مهمان این جلسه بود که جهت همکاری و همفکری با مجمع خیرین کشور به ویژه در رابطه با اجرای طرح نذر تخصص اعلام آمادگی کرد.

رنجبر زاده، معاون امور اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور، اعلام کرد با توجه به اینکه پس از جلسات حضوری و مجازی متعدد فیمابین با موسسه دکتر نکست در جهت اجرای طرح نذر تخصص به توافق لازم نرسیده اند مقرر شد در جلسه اختصاصی در محل سازمان نظام پزشکی با حضور افراد ذیربط به این موضوع پرداخته شود و مشکللات پیش رو مطرح گردد. هدف از برگزاری این جلسه حل مساله و ارائه راهکار جهت استمرار روند خدمت رسانی و پیشبرد طرح نذر تخصصٍ مجمع خیرین کشور خواهد بود.

نوروزی، مدیرعامل مجمع خیرین استان کردستان، از دیگر مهمانان جلسه با گژارش اجرای طرح آموزش تعداد ۶۵ خانم سرپرست خانوار و تشکیل کارگاه خیاطی البسه ویژه اقلیم و فرهنگ کردستان ایران و توانمند سازی، آمادگی خود را جهت حضور در جلسه بعدی و اعلام فعالیت‌های مجمع خیرین استان کردستان اعلام داشت.

همچنین دکتر شهرابی به دعوت دکتر ولیئی در جلسه حضور داشتند که پس از ارائه شرایط اخذ مقام مشورتی مجمع در سازمان ملل مقرر شد، هزینه‌های اولیه پیگیری این امر تامین و اقدامات لازم توسط او صورت پذیرد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6448

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند