دویست و هفتاد و هفتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور تشکیل شد

07:033250

دویست و هفتاد و هفتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور تشکیل شد. این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با مدیریت مهندس حبیب الله بور بور جلسه رسمیت یافت.

آقای دکتر عبدالمجید رحمانی، معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، مهندس کاظمی، مدیر اجرایی پلتفرم همسایه و محمود رضا فرشچیان رئیس کتابخانه بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهمانان این جلسه مجمع بودند.

اهم موارد مطرح شده و مصوبات جلسه به شرح ذیل است:

۱- آقای دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان جمشید، گزارش مستند تصویری مبسوطی از اقدامات موسسه خیریه نیک گامان جمشید (از اعضای حقوقی مجمع خیرین کشور) در قالب گزارش سفر یک ماهه‌ی جمعی از خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور به نمایندگی از سایر خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور به ۱۰ استان کشور و بازدید از پروژه‌های زیربنایی این خیرین بزرگوار در حوزه‌های آسایش، سلامت و آموزش در راستای اهداف مجمع خیرین کشور و نهاد‌های متولی حمایتی، امدادی و آموزشی ارائه دادند. تقی پور در رابطه با جذب و هدایت کمک‌های خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور در امور خیر بمانند مدرسه سازی، مدرسه یاری، حوزه‌های مختلف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی و حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان و سوانح طبیعی در تمام استان‌های کشور ارائه نمودند که مورد تقدیر و تشکر رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و سایر اعضای مجمع خیرین کشور قرار گرفتند.

۲- موضوع درخواست مجمع از دادستانی کل کشور در خصوص ایجاد شعبه ویژه خیرین و موسسات خیریه در دادسرا‌ها که جلسه قبل توسط معاون دادستانی کل کشور پیشنهاد شده بود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید مدیر عامل مجمع در این خصوص بررسی بیشتر انجام داده و در صورت لزوم در این رابطه مکاتبه لازم صورت پذیرد.

۳- پیرو مکاتبه معاون محترم قضایی مرکز توسعه حل اختلاف که در جلسه قبل حضور داشتند مقرر شد لیست اسامی نمایندگان استانی مجمع جهت آموزش و اعتبارسنجی برای امور صلح و سازش به معاونت فوق ارسال شود.

۴- با توجه به هماهنگی و اعلام آمادگی سازمان داوطلبان هلال احمر مبنی بر تاسیس شعبه مجمع در استان همدان در روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ مقرر شد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل به همراه تعدادی از اعضای مجمع در این جلسه حضور یابند.

۵- موضوع دعوت از موسسات خیریه دارای مجوز اخذ و هدایت کمک‌های خیرین ایرانی خارج از کشور در امور خیر، جهت هماهنگی و رفع موانع اداری موسسات فوق، مطرح و مقرر گردید آقای دکتر تقی پور در اسرع وقت این موضوع را پیگیری و عملی نمایند.

۶- معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌این معاونت و اعلام آمادگی همکاری با مجمع در امور خیر به ویژه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح نمودند که مقرر شد موارد را به صورت مکتوب به مجمع اعلام تا پس از بررسی اقدام لازم به عمل آید.

در خصوص درخواست ایشان جهت تشکیل مجمع خیرین حامی شهرداری تهران مقرر شد رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران طی جلساتی با آقای دکتر ولیئی معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در این خصوص مذاکره و در صورت تایید نسبت به این امر اقدام لازم به عمل آید.

در زمینه رفع مشکل مجوز ساخت خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز آقای دکتر رحمانی قول مساعدت و پیگیری ویژه دادند.

۷- مدیر اجرایی پلتفرم همسایه با ارائه گزارشی از نحوه تاسیس و توسعه پلتفرم خواستار همکاری مجمع در این خصوص شدند که مقرر شد ایشان مدارک تاسیس و گزارش فعالیت‌های پلتفرم را ارسال تا در صورت تایید در مجمع عمومی به عضویت مجمع نائل شوند.

۸- با توجه به اختصاص ملک جدید برای تاسیس آزمایشگاه دکتر عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و تقاضای ایشان جهت نوسازی و تجهیز آن، مقرر شد آقای دکتر تقی پور در این خصوص بررسی و نظر کارشناسی و پیشنهادات لازم را ارائه نمایند.

۹- آقای محمود فرشچیان که به دعوت بازرس مجمع در این جلسه حضور داشتند نمونه‌هایی از ظروف بهداشتی مورد نیاز بیماران بستری را که خودشان طراحی و ساخت بودند، ارائه نمودند که در این رابطه مقرر گردید درخواست مساعدت ایشان جهت تولید این محصول از طریق آقای مهندس تنعمی پیگیری و حمایت لازم به عمل آید.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6523

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند