سیصدویکمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد

05:001530

«سیصد و یکمین» جلسه هیئت مدیره «مجمع خیرین کشور» صبح روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور آقای دکتر محمدعلی نادی، معاون امور تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و اقای احمد ایرانشاهی، فعال پیشکسوت اجتماعی حوزه آموزش و مشاور ارشد حوزه موسسات خیریه، آقای دکتر بهرامی، ریاست انجمن روانشناسی اسلامی و دیگر اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با مدیریت مهندس حبیب الله بور بور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه رسمیت یافت. در ابتدای جلسه مهندس بوربور مطالبی در زمینه مسائل روز کشور و امور بین‌الملل مطرح نمودند.

همچنین با ارائه گزارشی از جلسه‌ی ایشان در وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر در رابطه با مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش، از اعضای مجمع خیرین کشور درخواست نمودند پیشنهادات خود در این رابطه به ویژه طرح های اقتصادی با استفاده از امکانات این وزارت که موجب رفع کمبود اعتبار وزارت خواهند شد را ارائه تا در جلسات بعدی مطرح و مورد استفاده قرار گیرد.

اهم مصوبات و موضوعات مطرح شده در جلسه به شرح ذیل است:

– همکاری مجمع خیرین کشور با دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد دانش و موسسه خیریه نیک گامان جمشید در راستای اجرای طرح‌های آموزشی، تربیتی و مهارتی ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

در این رابطه مقرر گردید دکتر محمد علی نادی، معاونت امور تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با همفکری بنیاد دانش و مهندس شرافت و همچنین دکتر اشکان تقی پور، هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان جمشید، با بهره‌گیری از تجربیات مفید در برخی از استان‌های کشور، نسبت به ارائه طرح جامع کشوری در این رابطه اقدام تا مجمع خیرین کشور از طریق وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و نهادهای ذیربط دیگر پیگیری لازم را به عمل آورد. البته مقرر شد پس از انجام این فرآیند این طرح به شکل پایلوت در سطح کوچک اجرا و در صورت موفقیت پس از عارضه‌یابی های لازم گسترش یابد.

– پیشنهاد آقای ایرانشاهی در خصوص ایجاد اتاق و یا اتحادیه موسسات خیریه و تشکل های مردمی و انجام کلیه امور موسسات از طریق این نهاد، با نظارت کامل حاکمیت مورد استقبال اعضای مجمع قرار گرفت و مقرر گردید طرح جامعی در این رابطه تهیه و در جلسه بعدی ارائه تا نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام و تصمیم لازم اخذ شود. مثال آقای ایرانشاهی در مورد این نهاد، نمونه های موفقی مانند سازمان نظام پزشکی، اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی اما در حوزه‌ی امور خیر و موسسسات خیریه و تشکل های اجتماعی است که تصمیمات آن ضمانت اجرایی داشته باشد.

– آقای دکتر ولیئی، مدیرعامل مجمع خیرین کشور نیز با تشریح فعالیت سامانه سخا که توسط کمیته امداد امام، تهیه و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است اعلام نمود؛ این سامانه به صورت آزمایشی در استان البرز در حال اجراست و پس از دریافت بازخوردها و رفع ایرادات در کل کشور اجرا خواهد شد و از طریق سامانه فوق کلیه اطلاعات موسسات خیریه و خدمت گیرندگان آنها یک پارچه و از بسیاری از موازی کاری‌ها و توزیع ناعادلانه‌ی ناخواسته‌ی کمک‌ها جلوگیری خواهد شد.

مقرر شد طی هفته آینده اآقای ایرانشاهی با همراهی آقای دکتر ولیئی از سامانه‌ی سخا بازدید دقیقی داشته باشند تا از یکسو در صورت رفع مشکلات از این سامانه استفاده شود اما از سوی دیگر اگر این سامانه مشکلات پیش بینی شده را به طور کامل رفع نمی کرد آقای ایرانشاهی و آقای شرافت به کمک اعضای مجمع خیرین کشور برای ایجاد پلت فرم یا برنامه‌های لازم با بهره‌گیری از تجارب پیشین اقدام نمایند.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6952

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند