اولین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در سال ۱۴۰۲ با حضور اکثریت اعضا در صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه تشکیل شد.

06:183380

مورخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ اولین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در سال نو و دویست و شصت و نهمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شد.

 پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با مدیریت مهندس حبیب الله بور بور جلسه رسمیت یافت.  موضوعات اجتماعی و اقتصادی روز جامعه و راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مشخص شده توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان “مهار تورم و رشد تولید” در ابتدای این جلسه توسط آقای مهندس بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، و دیگر اعضای مجمع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 اهم موضوعات و مصوبات جلسه به شرح ذیل است:

– تاکید بر این موضوع که از سال ۱۳۹۵ پس از اخذ پروانه فعالیت ملی مجمع خیرین کشور از وزارت کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به شکل مستمر، حتی در ایام پاندمی کرونا،   ۲۶۸ جلسه هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور برگزار شده است.

– اکثریت اعضای هیئت مدیره در طول این ۶ سال بر حضور مستمر هفتگی در جلسات تاکید داشتند و جالب توجه است که برخی از اعضای هیئت مدیره حتی یک جلسه غیبت یا تاخیر در جلسات هیئت مدیره را در کارنامه‌ی خود ندارند.

– از ابتدای فعالیت مجمع در سال ۱۳۹۵ تا پایان سال  ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۶۱ مصوبه نتیجه جلسات هیئت مدیره بوده است که ۱۰۲۱ مصوبه اجرایی شده است. ۲۳۱ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

– در این جلسه مقرر گردید آقای دکتر جمشیدی، مشاور حقوقی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور،  پیش نویس نامه‌ای در رابطه با شیوع مشکلات مرتبط با دانش آموزان و فرهنگیان را جهت بررسی و پیگیری در دولت تهیه نمایند.

– مقرر شد مکاتبه با شعب استانی جهت اخذ عملکرد آنها در سال ۱۴۰۱ و نیز تعیین و اعلام مشکلات استان ها با ذکر اولویت جهت بررسی و ارائه راهکار کاهش مشکلات از طریق شعب استان ها انجام پذیرد.

– اعلام آمادگی موسسه خیریه حضرت رقیه سلام الله علیها جهت هر گونه همکاری در راه اندازی شعبه ها  در استان های باقیمانده و کمک به مدیریت شعب مجمع در استان ها نیز در این جلسه اعلام شد.

همچنین مقرر شد معاونت ارتباطات موسسه خیریه حضرت رقیه، نیز گزارشی از اقدامات محرومیت زدایی در منطقه رشتخوار را در جلسه بعد هیئت مدیره مجمع خیرین کشور ارائه خواهند نمود.

– مقرر شد پیش نویس ساختار و تشکیلات ستادی مجمع خیرین کشور با ذکر برنامه و بودجه مورد نیاز توسط آقای دکتر ولیئی مدیرعامل مجمع تهیه و جهت بررسی و تایید در جلسه بعد ارائه خواهد شد.

 – با توجه به مشکلات حضور مستمر برخی از اعضاء در جلسات هیئت مدیره، مقرر گردید پس از اخذ نظرات ایشان، در صورت لزوم زمان برگزاری جلسات به منظور حضور مستمر تمامی اعضا تغییر یابد.

– بررسی وضعیت و جایگاه فعلی مجمع ملی مشارکت های مردمی و ارائه گزارش آن در جلسه بعدی جهت فعال سازی و  هماهنگی فعالیت ها با مجمع خیرین کشور و همچنین تهیه پیش‌نویس برنامه های سال ۱۴۰۲ مجمع بر اساس برنامه های باقی مانده و مصوبات در دست اقدام سال۱۴۰۱ وظایف دیگری بود که به مدیر عامل مجمع واگذار شد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6396

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند