برگزاری جلسه ۲۶۸ و آخرین جلسه مجمع خیرین کشور در سال۱۴۰۱

08:013340

دویست و شصت و هشتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور مصادف با آخرین جلسه هیئت مدیره در سال ۱۴۰۱ مجمع مورخ ۲۴ اسفند ماه، در دفتر مرکزی مجمع خیرین کشور برگزار شد.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره، مشاورین و مهمانان مجمع خیرین کشور مرتبط با دستور کار مجمع حضور یافتند. پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و تفسیر آن و بهره گیری از اندرز‌های کهن فرهنگی و آموخته‌های دینی که از سوی حاج حسین  رضایی به مناسبت آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان مطرح شد و با مدیریت آقای مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه رسمیت یافت.

اهم موضوعات مطرح شده منطبق بر دستور جلسه و مصوبات پیشین به شرح ذیل است:

– گزارش آقای مهندس بوربور از شرکت در همایش مجمع خیرین استان گلستان و ایجاد ۶ شعبه در شهرستان‌های این استان

– تاکید آقای حاج رضایی، مشاور هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، بر ادامه همکاری با کمیته امداد پیرو حضور مدیر کل امور بین الملل و مدیران اشد کمیته امداد در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و جلسات متعاقب آن در وزارت کشور و معرفی سامانه‌های یکپارچه‌ی شفاف خدمت رسانی و تبادل افکار و پیشنهادات با حضور آقای دکترولیئی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در راستای خدمت رسانی هدفمند به نیازمندان.

– قدردانی آقای حاج محمد رضا کارگری، نایب رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، از اقدامات صورت گرفته مجمع در سال ۱۴۰۱ و سپاسگزاری از اعضای فعال مجمع در سال گذشته.

– مقرر شد جهت معرفی نماینده مجمع خیرین کشور در شورای مشارکت‌های دانشگاه‌های حوزه‌ی درمان و سلامت پیرو درخواست‌های ایشان، نماینده‌ی مذکور از سوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور معرفی شود. از جمله جهت عضویت در شورای مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و سلامت اجتماعی پیرو درخواست کنونی این دانشگاه انتخاب نماینده به جامعه حامی معلولان کشور ارجاع شد.

– ابلاغ بخشنامه از سوی آقای دکتر ولیئی، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، به استانداری‌های ۱۷ استان فاقد مجمع خیرین کشور جهت همکاری با مجمع در ایجاد شعب استانی

– تعهد اقای دکتر عبودی، معاون منابع داوطلبی و توسعه خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، مبنی بر هماهنگی و تسهیل در ایجاد شعب مجمع در استان‌های باقیمانده پیرو تاکید آقای مهندس وحید سلیمی، ریاست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، بر مبنای تفاهم نامه‌ی پیشین فیمابین.

– برنامه ریزی جهت اخذ گزارش عملکرد شعب استان‌ها و تهیه گزارش عملکرد مکتوبٍ ستادی و استانی مجمع خیرین توسط آقای دکتر ولیئی با همکاری آقای مرادی

– تشکیل کارگروه تهیه طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری کامل از فعالیت‌ها و اسناد پیشین و کنونی در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و نهاد‌های کمک رسان دولتی، حاکمیتی و تشکل‌های مردمی با تجمیع منابع متعدد دولتی و مردمی در این رابطه توسط آقای دکترجمشیدی و خانم عابدینی با کمک نهاد‌ها و اشخاص ذیربط و هیئت مدیره مجمع خیرین کشور.

– هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مدت هاست بر این باور است انجام این مهم برای جهت دهی هوشمندانه و برنامه محور با جلوگیری از موازی کاری و افزایش هم افزایی و تحقق عدالت اجتماعی از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های کمک رسان دولتی و حاکمیتی و تشکل‌های اجتماعی مردم نهاد در کمک رسانی، مشارکت اجتماعی و تحقق خیرجمعیٍ عادلانه ضروری است.

– ارائه کامل گزارش شش ماهه عملکرد مرکز پویا شهر در منطقه ۱۰ شهرداری تهران در رابطه با ساماندهی، آموزش و توانمندسازی کودکان کار به عنوان طرح پایلوت مجمع خیرین کشور با نظارت مجمع خیرین استان تهران که به پیشنهاد اقای دکتر اشکان تقی پور آغاز و اکنون با مدیریت خانم سارا نوروزی، کارشناس مددکاری اجتماعی و‌کارشناس ارشد فرهنگ مردم، و نظارت مجمع خیرین استان تهران در حال اجراست.

– مرکز پویا شهر منطقه ۱۰ در مدت فعالیت خود در ۶ ماه گذشته بر مبنای شاخص‌های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران برای مراکز پویاشهر در هر منطقه شهرداری در مناطق ۲۲ گانه جز ۵ مرکز پویاشهر فعال به سبب فعالیت‌های دائم روزانه و سایر شاخص‌ها برگزیده شده است.

– در پایان جلسه و پس از ارائه گزارش بدین سبب لوح تقدیری به رسم قدردانی از زحمات سرکار خانم نوروزی، مسئول مرکز پویاشهر مجمع در منطقه ۱۰ تهران، با امضای اقای مهندس حبیب الله بور بور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، و به دست اقای دکتر مجتبی رحماندوست، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، با حضور ریاست و اعضای هیئت مدیره مجمع به خانم نوروزی اهدا شد.

لینک کوتاه
https://mkhk.ir /?p=6349

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند